oğuz erden

bataklık

hipnozla felçeden  ağrı! 

Bataklık mağarasının sarkıtı  

teni tarantula ağusu 

Felçeder sıçanı leş mazgalda  

Makyajı akmış palyaço hüznü 

mahluk parendesi panayırı 

Dönmedolapta  mahluk leşi 

Kusulur atlıkarıncadan, lunaparktan 

 Dev tümör mağmadan yaklaşır 

vampir dişi ezoterik zindanda: 

Panayırdan  küfürle savrulsam 

(şiir baştan sona stephen kingin romanından uyarlama O Fİlmine gönderme yapar. kötülüğün dibini araştırıyor şair…O filmindeki şeytani palyaçonun hipnozlu etkisine işaret bırıncı dızede ..şiirdeki ürkünç ses yeraltındanve mahsenlerden gelior..  bataklık mağarası,lagım ,dehliz gıbı imgelerle kollektif bilinçdışından gelen kötücül arzuların ve travmanın kılık değişmiş halleri…başta gövdesiz olan ses gövde kazanarak sonrakibölümlerde korkutmanın öznesi kılınıor…tarantula agusuyla, leş kokulu mazgal imgesiyle diplerdeki uğranılan tacizin üstü örtülen hasarları temsıl edıor.. lunapark ,atlı karınca, dönmedolap mekanıından sıçramayla mekan zaman ikilisi çizgisel birdoğrultuda işlemior ..zaman mekan sıçramaları mekanın çizgisel doğrultusunu deliyor… lunapark ve  atlı karınca bilinci temsil edıor lağım mahsen gibi mekanlar bilinçdışını temsil….bölece ilk lağımdan  maddeleşip gövde kazanıor palyaço(bastırılanın geri dönüş hali).sonra dönme dolap ve lunaparkda dev örümöceğe dönen bastırılmış dürtüler ve örtülen facialar kılık değişmiş olarak pusuda ..ve kötücül palyaço pennywice; kasabanın travmasının maddeleşmiş hali ) 

 

nefs canavarı, bulantıyla orman; 

sanrılar içinde kudurmuş örümcek  

 Mağarada fışkıran çocuk çetesi .. 

 fotoğraftan kabusla mahlukat 

ürkü içinde örümcek ağında 

travma dişinde irinli ceset  

Önbahçede süslenmiş ev 

 Harabe tapınağa dönen sunaklar 

Paslı hatıradan kusulmuş o harabe

gotik mahsen mi kırkayak kontu 

KAHVEde katranlı kan selleri. 

Çıplak kadın grotesk iskeleti 

 

(kötülüğün temsillerini buluyoruz bu bölümde …canavar hasarlar….kılık değiştiren dürtüler..  örümcek ..kabus kurgusunda  dehlizindenkopup gelen canavar kuşatıcı bir enerjiye çekiyor kurbanını..burda korku duygusunun yöneldiği korku nesnesi şeytani palyaçoya ya da örümceğe dönüşerek saldırgan dürtüler ve korkular kılık değiştiriyor…bölece rahatsız edici olaylar ve travmalar bastırıldıgı yerden taşarak maddeleşmiş.. .fotoğraftan parandeyle gelen pennywicın hipnozlu etkisiyle çocuk çetesini etkileyip felç etme halini aktarıyor dizeler.. O filminde bahçeli bir evin sonradan harabeye devinmesi kızın bilinçten bilinçdışına yolculuguna işaret …bilinçdışını ise  harabe yıkık dökük bır evle temsıl edıor dızeler  babasının tacizini yaşayan kucuk kız travma olarak yıne pennywıce’ı goruor …içindeki kadının kanlı kahve içerken çıplak grotesk yaratığa ordan da penywice’ye devinmesi fılmde babasının cinsel tacizine uğrayan küçük kızın travmasının görselleştirilmesidir…kahvenin kan seli olması tecavuze ugramıs kızın kanamasını temsil edıor….çıplaklıburdaki tacize yataklık eden ambalaj olarak düşünülebilir….ey çıplaklığa dönen arzular…seni masumdan canavara dönüştüren işaretler nedir?kimdir lağımın dibinde bastırılıp duran şey?) 

 KIZIN BİLİÇALTINA İNMEK :

1-harabe taşların dağılmış hali(bahçeli evden soyunan yıkıntılar)

2-çıplaklığın grotesk saldırısı(dev fallusun çirkin çıplaklığı)

3-fincanda çağlayan kan ırmakları(kirlenmiş ırzın suları)

4-yaşlı teyzeden palyoçoya dönüş(fallusa dönen baba imgesi)


belkemiğini hazlara bastıran

foseptik borusunda örümcek 

ama çıldırasıya salyalı canavar! 

İllüzyonist palyaço kadrajda 

Akmış makyajıyla palyaço parandesi 

Serseri çeteden arak korku: 

Leşkokulu kırkayak haşarı kılları 

 Çıyan dilleri okunuor şifreli 

yaratığa evrilecek kuşbakışı büyü 

Dişinden iltihap akacak bulantıya 

Bulantıyı hırıltıya çağırmanın çoşkusu 

Haşarı sağnak, böcekkülündenn doğan 

Ah mitolojik  kudurmuş yangınlar!  

Flashbacklı vizyon illüzyonist kutudan 

gotik yaratık, hipnozlu nazar 

 Salyalı yılanın çatallı dilinden 

Boşanan  metafizik sinema 

Damara dolan gulyabani leşi

Kasıktan taciz boşaltan karnaval 

 şizofren ağrının ecnebi tercümesi 

Mağara sarkıtı yarasa kanadı 

Ey  hayattan sürgün olan yazgı 

 Usturayla kesilen kangren ahtapot  

Ey felçeden şizofrenik kimya! 

Bataklık kimyasında fabrika atığı 

 kabusunda ölü tarantulalar 

Kusul Bu şiirde böyle iğrençlik var 

(nefsi emmarenin hazdan güç alması vurgulanıor bu bölümde..örümceğin ve canavarın diplerden gelmesi fosseptik borusu İmgesiyle imlenmiş.. fotoğraftan parandeyle gelen pennywicın hipnozlu etkisiyle çocuk çetesini etkileyip felç etme halini aktarıyor dizeler..sistemin kurduğu illüzyonlu düzende uyuşturan bir mekanizma yoluyla işleyen faciayı unutma hali  çocuk beyinlerini felce uğratıp aptallaştırılması aktarılıyor bir bakıma..yaşanmış facialar unutuluyor derry kasabası olarak kollektif bilinçdışında…ve  rahatsız eden travma korkunç palyaço kisvesinde hipnoz edıyor kasaba halkını ve cocuklarca şiddetle bastırılan şey devamlı gerı gelıyor bilince palyaço olarak ….rahatsız edici imgelerle sürüyor şiir…şeytan biçim değiştirmiş tutkuları    Temsil ederken,maddeleştirilip akla uygunhale getiriliyor…dişlerinden iltihap akması …bulantıyı hırıltıya çağırmak …salyalı yılanların dilinden boşanan  gibi mantıkdışı örgülerle zamaan mekan atlamaları eşliğinde kullanarak kabus  örüntüsü işliyor şiir…yani sebep sonuç ilişkisi ortadan kalkıyor dizelerde giriş gelişme sonuç anlatımı ortadan kalkarak parçalı bir anlatımla kabusi atmosfer kurgulanmış….çizgisel bir anlatım yada öykuleme anlatımı yerine anlık görüntü imgeleri kurgulanarak dizelerin fotoğrafını çekiyor şair.. Onları kolajlayarak parçalı bir bütünlük oluşturuor..damara dolan gulyabani leşleri kışkırtıcı isteklerin saptırmasına işaret nefsi…o yılandan boşanan metafizik sinema olarak şizofren ağrıya tercüme edıor yaşattığı korkunç görüntüleri…sinematografik kabus sahneleriyle sanrıların fotoğrafı çekilerek şizofrenik bır gerçeklik üretilior..hayattan kovulmak ıstenen yazgı o ….bilinçten kovuluor bastırılıor devamlı …..usturayla kesildikçe devamlı çoğalan kangren bir yara o..her an pusuda zamanını beklıor … kötücül saldırgan enerji şiire dönüşerek şiir yoluyla boşaltılıyor ve iğrençliğin bu şiiirde oldugunu kabul edip kötüyü baştan sona estetize eden bir şekilde kötüyü meşrulaştırmanın estetiğini kabul edıor) 

1-felçeden görüntüler gördüren bir kimya o...

2-şerli olan yenilgidden ve insandan kovuluor şiirde.

3-fabrikaatığı gibiistenmeyen şey o 

4-zamanını bekleyen bır sancı o…

5-ölü tarantula kadar iğrenç o