oğuz erden

deliliğimin adı hiç

HÜCRE:

kadar şizofreni hücrelerde yalnızım
Orda çılgın koğuşta;
bıçağın kabzasını saldırdım..
Psikolog içinde parmaklık bağrına
sessizlik içinde kalmamaya…

yok güllabici beni vurup timsahtı,
yok dükkanda kapsül sesin…..
Baykuş ağacını uzaya, uzatırım sen kimim?
U harfinden gelmenin, tutanağı tutuldu serseri…
Kördüğümü ilmeğinden çözerken,
(raporunda deliliğin adı kim?)
GÖMLEK:
kadar gömleğimle seansda beklerim…
seansında sürüngen gömleğim..
Depresyon mu şizofren mi karar ver hangisi?
Diye tabletinden eczane yutarım…
ilacı ağlarken koridorda,
sakallı kadın kanatır hatıra. …
SÜRREALİST:
Avcumda pegasus uçar…ah kanatlı toynaklar …
tekboynuzlu kanat var.. ve mıtolojık sanrı az..
Vehimle şizoidlik arasına gerili:
ispiyoncu havarinin tavrıyım…
hiçliği semptoma sıçratıp,
olmadığını başlatırım dünyanın…

Bütün sürrealist sağnağın altında, gömlekdelisİ giyinmişim
teneke kutulardan ejderlerı devşirdim
tımsah kafatasından rüzgar essin
Tımarhane bahçesinde heykel öldür sevgilim
(Raporunda hastane deliliğimin adı ne?…. )

AÇIKLAMA:
İlk bölümde kadar şizofreni hücrelerde yalnızım cumlesıyle bir şizofrenın ağzından konuşmaya calısıor şair ve ve bundan sonra gelecek bozulmaları adeta meşrulaştırmak ıcın cümle sözdiziminde deformasyonla başlıyor ki: üç ve altıncı dizelerde cümle deformasyona uğratılıp psikiyatr ıcındekı parmaklıklar bagrına cumlesı ve bıçağın hucresınde tımarhane bılemek gıbı nesnelerın yer değiştirildiği pozisyonlarda eylemdeki tuhaf bır belirsizliği vurguluor ve belirsiz bir eylem peşinde koşan hasta psikiyatra saldırarak otorıtenın somutladıgı ıktıdar mekanızmasına saldırmıs oluor aynı zamanda o anda eylemi tanımlamıs da oluor ve belırsız eylemlılık tanımlanmıs bır eylemlılıge yerını bırakıyor bu saldırma biçimleriyle bırlıkte.. bu sahnelerde adeta şiirin başından sonuna kadar olan deformasyonları meşrulaştırıor ve tabletinden eczaneler yuttum dün; ah kanatlı toynaklar tekboynuzlu kanat ve mıtolojık sanrı az gibi birbirinden kopuk cümlelerle eylemdekı belırsızlıkle bırlıkte mitolojik tandanslı sürrealist ımgeler arda arda sıralanarak şizofrenık bir düşünce örüntüsü yaratılmaya çalışılıor..sonra özne eylemsellıge zorlanarak bir şiddet nesnesıne yöneltılıor ve şiddet nesnesisinin öznesi burada eyleminin içerığini de tanımlayarak eylemıne bır kısıtlama getırııor.bu eylemın şiddetin İçeriğiyle sınırlanması da özneyı mekan ve zaman konusunda da şiddetin içeriğine hapsedılmesine yol açıor ve son cumlede sevgılının vurgulanması da onun olmamasının aslında bu eylemlerin nedenlerini acıklıor bır bakıma onun olmaması iktidarın baskı mekanızmalarının gerceklesmesı seklınde temayul edıor ılk bölümde…)

ve ıktıdarın tahakkümü güllabici ile Simgelenirken şiddetin nesnesinin iktidar olması hali iktidarın kullandıgı şiddetin içeriği tanımlanarak vurgulanıor.. şiirin başından sonuna kadar iktidarın tahakkümü cumlesel zamansal mekansal deformasyonlarla kırılmaya çalısılıor ve şiddetin öznesınden şiddetin nesnesine doğru evrılıor ıktıdar…gerek kadar seanslara gömlegımle beklerım cumlesı olsun gerek psikanalız seansında sürüngen gomleklerı olsun ıktıdarın otorıtesını kurma mekanızmalarını ve otorıtesını uygulama bıcımlerını ve hastanın buna tepkı olarak otorıteye saldırması ve tımarhane bahcesınde heykel öldürülmesını olumlamasını anlatırken özne ilk bölümde dırek saldırırken; ıkıncı bolumde cınayetı mesrulastırma seklıne dönuor öznenın tepkısellıgı…ve raporunda hastane deliliğimin adı kim derken cinnetin zırveleşmesine değinerek iktidar mekanızmasının tahakkumunü olumsuzlaşma biciminde basgosterıor son dızede cınnet…

ikinci bölümde kadar seanslara gömleğimle beklerım cumlesınde zaten şiirin ileriki bölümlerinde olacak irasyonelliği cumleyı bozarak bı bakıma muştuluor ve mantıksızlıkların olmasının zorunluluk içerdiğini eylemlerin yoneldıgı şiddet nesnesıyle dogru orantılı olarak vurguluyor ve sonrakı cumleler mantık akışını bozarak mitolojık altyapıyı da fon olarak kullanarak gömlek giyinmekle ruh sağlığının bozulması eşzamanlı olarak vurgulanmakla mekanda ve zamanda geriye sıçramalar kurgulanarak Mekan zaman bütünselliği bozularak ruh sağlığının bozulması vurgulanıor.depresyonmu şizofrenimi karar ver bır hangısı cumlesıyle öznenın uğradığı saldırının bilimsel açıdan içeriğinde ikircikler doğruluor ve özne ikircikli bir durumla karşıkarşıya kalarak sayrılığın öznesinden nesnesı olmaya doğru zaman ve mekanda bozulmalar eşliğinde gidiyor.)

KRİZ:Soguk korıdoru , 3 katlı beton, haşarı AĞı, Ağlarla örülü yangın…küllerden kuş sesi…Örümcek ağında sinek :KANATLı düş…kapsül Leşi :kıyıya vuran gün…ÜFLENMİŞ DUMAN nikotinin dağılması:kül:VESVESE
(… Anafranil’in etken maddesi Clomipramine’dir. Anafranil 10 mg. 25 mg. draje ve 75 mg. Bölünebilir tablet formu ağızdan alı.. Anafranil, etiyolojisi (nedenleri) ve semptomları farklı olan depresif durumların tedavisi… obsesif-kompulsif sendromlara bağlı tekrarlayan düşünce ve dürtülerin tedavisi…) EY VESVESE çağırma beni ..
ARA ÇEKİM VESVESE:
Vesvese çağırır beni şeytana
Beni kurukafa çürüyen katmana
Beni vebalı hayvanların ahına
Beni lanetlerin kıyısına…
DİYALOG
.gestapo çeviririm gırtlağıma,
sayrılıkla çürüorum hangi…
gamalı haçtan gam devşirip;
gerildim voltajına şiirin..
cinlere çarpıldım zindanda, uğultudan GÖRÜNMEME kuşları bendedir..
prangalı cinin dilleriyle susarak,
ağızyırtılması diye bıçağa dedim ki:
cinayet parçalayın doğra kesilmiş beni!
trajik diyalog bu saçmalıklar, (Yoksa komik illüzyon değil..)

AÇIKLAMA:
Ucuncu bolumde birtakımm ürkünç görüntü imgeleri sokuyor araya şair… vesvese halinde akıldan kovulması güç görüntüler ard arda dönüyor…ve vesveseye yani obsesyona karşıalınan anafranil ilacının bilimsel tarifi yapılarak akışı sekteye ugratıor okurla katharsisi engellemeye çalışıor özne ..ve bütünselliği bozarak parçalı bir yapı oluşturuyor… sonra.vesveye tekrar seslenip beyinden kovmaya çalışılıor..psikanalız seansı belırtılerek öznenın şiddet nesnesıne yonelmesının nedenlerını Ve şiddet nesnesının nesneyle kendısı arasında kurgulanmasınıda ıcererek teneke kutulardan ejderlerı devşirmek tımsah kafatasından rüzgar esmesı gıbı mantık butunsellıgını deformasyona ugratarak şiddet nesnesıne şiddet uygulamaktan şiddet nesnesının oznenın kendısı kılınmasısürecıne Gelmesı gırtlağa gestapo cevırmek ve kurşunı sayrılıkla çürüme sahnelerıne denk getırılerek kotarılıor ve cinayetle parçalanmaya dogru gıden ozne bütünsellıkten parçalılığa doğru gidişatını irasyonellık üzerinden eylemlılıge döküor ve ve bunların komık bir illüzyon olmadıgıda belırtılerek trajıkomık bır kurgusallıkla komık dram dilemması da boylece kurgulanıor )

MONOLOG::
çünkü cellatlığın gövdelenmiş halidir:
koğuşunda akması elektriğin..
allenginsberg küfürü kadar:
hırçınımm yapayalnız boşlukta..
Yırtılan ağızla gelir bahar,
trajik monolog bu acınacak durumda (raporunda deliliğimin adı hiç!)

AÇIKLAMA:
Dorduncu ve son bolumde diktatörlügün gövdelenmıs halinin hucre hastane mahpus gibi hapis mekanızması olması ve bu mekanızmada bütünsellıkten parçalanmaya dogru gıden oznenın karantınaya alınması ve amelyata tabı tutulması da öznenın parçalanmasının son bolumde tamamlanmasına denk getırılıor allen ginsberge işaret yoluyla baskı mekanızmalarının protesto edılısını beat jenarasyonundakı bır anarşistin ağzıyla Küfür şeklinde gerçekleşmesi de iktidarın baskı mekanızmalarının degısık aygıtlarla tekamul ettıgını ve protestonun da beat jenerasyonuna gönderme yapılarak kallavi bir küfürle gerçekleştigini anlatıor metin ..özneyle şair böylece aynı kişilikde toplanabılıor iktidara karşı duruş sergileyen şairin ağzıyla küfür edılmesı de şiirin bütüniktidar mekanızmalarını reddedip kendi kişiliğini parçalanan öznede toplamasıyla şair ve ruh hastası özne çiftleşmesini kendı bünyesınde topluor şair otomatık olarak.. iktidarın enstrumanlarının gövdelenmiş bir diktatörlüğü oluşturdugunu bu yolla bütünsellikten parçalanmaya giden öznenın amelyat gibi iktidarın baskı araçlarıyla gerceklestırılmesıne işaret edılıor ve cumle deformasyonları kullanılarak ruh sağlığının zaman mekan bütünselliğinden koparılıp yerıne parçalanmıs öznenın şiddet öznesi olmaktan cıkıp şiddetin nesnesı halıne Gelmesı de ve bunun trajık bir monolog oldugunun belırtılmesı diyalogdan monologa geçişin sevgılının aslında hıc olmadıgına denk getırılmesi suretıyle anlatılmaya calısılıor.)